Kräftskiva och födelsedagsfest

Damn vad vi har kämpat!
Jag, Stefan och AK har slängt upp ett partytält, vilket inte alls var det lättaste.
Med tanke på vinden så har vi flugit med tältet runt på min bakgård, det har lossnat saker till höger och vänster, tältpinnarna som håller upp hela alltihop har farit hit och dit och själva taket har blåst upp och ner.
Det har vart en rejäl utmaning som tog oss cirka 1,5 timme att genomföra.
Men nu är det gjort! Och på min tomt står det nu ett partytält redo för kräftskiva framåt kvällen. Härligt!
Tyvärr blev inte miniravet av eftersom SMHI sa att det skulle bli regn (regnar det? Nej.) Så jag ställde in den grejen tyvärr.
Men nu ska jag hinna duscha, handla, pynta, blanda välkomstdrink m.m. på cirka fyra timmar. Detta är utmaning nr två denna dag.

Kommentera inlägget här :