Jag går nu i skolan

I'm sorry, men mitt bloggande har legat lågt ett tag.
Antaligen för att jag inte knäppt kort och kortlösa blogginlägg kan ibland vara rätt tråkiga, men här kommer ett i alla fall.
Vad har hänt?
Jo, lördagen som skulle bli vårat nyår blev inte vårat nyår.
Istället, idioter som vi är, bestämde vi oss för att utmana kylan. Så vi grillade korv i cirka -20 C och drack vin.
Nog för att det var en mysig stämning så var det hemskt kallt efter ett tag. Men nu har vi genomfört det och det var första och sista korvgrillningen i den kylan, min förkylda kropp kanske inte hyllade detta äventyr heller.

Nu är det däremot tisdag och för exakt en dag sedan, igår, började jag i skolan.
Jag pluggar nu projektledning i Uppsala tillsammans med 33 andra personer, vi är team 15, yeay.
Dessa två första dagarna har mest bestått av lekar faktiskt, för att "isen ska brytas" så att säga och det är ju trevligt! Jag som älskar att leka och skulle kunna göra det resten av livet gillar det starkt.
Klassen, team 15, är ett urplock av alla personer som förmodligen tog mest plats i sina gamla gymnasieklasser. Alla har något att säga och är inte rädda för att synas, detta gör att jag personligen gärna backar lite nu till en början vilket känns lite konstigt.
Jag har aldrig vart en person som stått längst bak utan att säga något om jag inte är riktigt ensam och ny vill säga, då kan det ta några dagar. Annars håller jag sällan tyst och säger mer än ofta vad jag tycker och tänker. Så jag hoppas att mitt lilla bakåtsteg just nu inte kommer hållar i sig. Hur sjutton kommer det sig att jag inte tar lika mycket plats som jag oftast brukar nu när jag är i ett rum med människor som påminner mycket om mig själv?
På torsdag och onsdag ska vi presentera oss själva i tio minuter var inför hela klassen, vi får välja själv hur vi ska lägga upp presentationen och jag funderar på att använda Power Point och fixa lite skojiga ting. Det låter väl bra?
Nu ska jag försöka lösa problemet att min bil är stendöd och sedan möta upp Stefan som snart är här.

Kommentera inlägget här :