Sista april, snart så!

Snart mina kära vänner är min favoritdag på året här, nämligen sista april!
Detta firas självklart i Uppsala, Sveriges allra bästa "sista april-dag", och väl i Uppsala slår man sig ner vid ekonomikum.
Hurra för denna dag!
Men däremot verkar inte riktigt vädret vara på min sida ännu. Än så länge ser det mörkt ut (molnigt, men en regndroppe) enligt SMHI, dock har mitt förtroende för smhi, eller rättare sagt så finns det inget förtroende för de nissarna överhuvudtaget. Ofta när de visar en stor sol och jag plockar fram härliga vårkläder till den dagen (yes, jag plockar fram kläder dagen innan) så vaknar jag sedan upp med regn utanför mitt fönster. Vafalls!?
Mina kära klasskompisar försöker visa mig den norska sidan yr.no, som är en annan vädersajt, och istället följa den. Så jag tänkte försöka med det ett tag så får vi se hur det går. Men egentligen handlar nog det mesta om att jag kollar många vädersidor och siktar in mig på den som visar det bästa.
Men nog klagande om vädret.

Idag tog vårt projekt slut i skolan, vår lilla marknadsföringskampanj som verkligen haft toppar och dalar. Damn vad less jag var ibland och ibland kändes allt lite bättre. Men nu efter två månader så är det över och vi åt middag tillsammans idag med våra beställare och även en tårta som jag fixade av Stefans brors fru. en väldigt fin tårta som jag måste få tag i en bild av!

Kommentera inlägget här :