Dumma parkeringsböter!

Väktare och P-lisor hatar mig!
Jag var in på mörby centrum igår i max 10 minuter, och vad händer under den tiden? Jag hinner få en P-böter!
När jag kommer upp till bilen står en väktare där och skriver ut en böter, bara för att jag missat att det tydligen inte var en timmes fri parkering, utan en timmes betalande parkering. Och han vägrar vara snäll trots att jag precis kommer upp till bilen.
Jahapp, 300:- p-böter igen...
Jag skulle kunna köpa otroligt många eller ett par otroligt snygga men dyra skor för alla böter jag samlat på mig de senaste året.
Jag är nog uppe i 2000 - 3000, va fan!
Jag förstår inte hur jag alltid lyckas.

Nu har jar en försenad telefonräkning (jag brukar alltid betala allt på en gång när jag får en faktura, men denna gång har jag tappat bort räkningen, typiskt), massor av trängselskatt sen jobbet i Stockholm och nu en P-böter. Damn!

Kommentera inlägget här :