Det har aldrig känts så bra...

Jag var på öppethus idag och kikade in en utbildning jag vart intresserad av, och jag har aldrig någonsin känt att allt stämde så bra!
Jag träffade och pratade med några jätte trevliga elever och lärare, kollade runt i lokalerna som var jätte fräscha och frågade massor av frågor för att få reda på om denna utbildning kan vara min grej, och JA (!) det verkar verkligen vara så.
Jag ska nu lägga ner tid och energi i min ansökan och hålla tummarna som aldrig förr att de vill ha med mig som en av de 30 som blir intagna.
Först ska man skriva en ansökan, lämna meriter och referenser - vilket inte borde vara något problem. (jag tänkte använda dig David b.la. går det bra?)
Sedan blir man kallad till en workshop där man blir indelad i grupper och får göra ett arbete samtidigt som lärare studerar vilka som kan passa för denna utbildning.
Jag är så otroligt intresserad så jag knappt hittar några ord för det. Have I finally found my calling in life?
Om jag kommer in får jag reda på det i december, och min flytt till Uppsala sker tre månader efter jag fått spikat att jag ska plugga där. Yeay!


Nu ska jag däremot ha balkongmys med A-K och planera vår resa. Jag tror det börjar gå framåt, jag saknar USA, miami!
Så nu sitter jag här och väntar in henne i mysbyxor, en stor Danderyd Gymnasium hood och en fluffig mössa. Det är så varmt och skönt!

Kommentera inlägget här :