Kärlekskaka

Nu mina kära vänner ska jag tala om en klok sak för er som jag sa till A-K under middagen här i Vegas, och hon tyckte genast att jag skulle skriva detta i bloggen.

Tänk er att ni är kär i någon och verkligen vill att det ska funka. Då kan ni tänka kärleken som en god kaka som man delar i tre delar.
Del ett är kärleken till varandra
Del två är att vara social i hans umgängeskrets
Del tre är att han ska klara av att vara social med hennes umgänge
(Sen finns det självklart undantag)
Men oftast så handlar allt just om att kunna vara lika mysiga med varandra när man är själva som att vara tillsammans med andra, att kunna anpassa sig och dela med sig.
Har ni tänkt på vad viktigt det är egentligen för att orka med varandra en längre tid?
Att vara i det där nykära stadiet fungerar inte för all framtid, tyvärr.

Hursomhelst, vegas är underbart. Man kan inte förstå att denna stad ligger mitt i en öken, men det gör allt extra unikt.
Kvällens plan var att festa på Planet Hollywood ikväll, men istället slutade det på en liten bar i New York New York vid namn Coyote Ugly och yes, det påminner om filmen. En liten bar, några tjejer (dock inte lika snygga) som dansar på baren, fulla amerikaner och en hög ljudnivå.
Men det var najs att se, även om jag var på tok för nykter för att befinna mig där inne.
Sedan hasade vi oss tillbaka till vårt kära hotell och tog en drink samtidigt som några få dollar gick åt att spela på en maskin.
Nu är vi tillbaka på rummet däremot och imorn väntar en ny dag med fler hotellbesök och sista julklappshandel, wei!

*Bilder saknas p.g.a. lathet att lägga in kort just nu*

Kommentera inlägget här :